How can I sleep? 10 tips!

De laatste tijd had ik het zo druk, druk, druk! .. Examens. Maar de bloeiende idee├źn om te bloggen blijven wel in m’n hoofd rondspoken. ­čśë Hihi, zeker als ik in m’n bed lig, wanneer ik niet kan slapen…
Vervolgens wil ik wat langer blijven liggen, maar als je midden in het stad woont, moet je voor de ochtendspits op zijn of je kunt toch niet slapen door het overdonderende verkeer.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dus hier enkele tips voor een goede nachtrust die bij mij echt gewerkt hebben

  1.  Zorg voor voldoende verluchting. Zet je raam zeker open als het gaat
  2. Maak het in het laatste halfuurtje al wat donkerder in je kamer. Dit stimuleert het slaaphormoon melatonine.
  3. Loop overdag genoeg in de zon! Dan merkt je lichaam snel dat het slaaptijd is, wanneer hij donker ziet.
  4. Doe rustig aan ’s avonds. Laat je lichaam weten dat hij moet gaan rusten.
  5. Ga naar het toilet voor het slapen.
  6. Ga niet met een volle maag slapen, of je hebt ’s ochtends last van een opgezwollen buik en geen honger. Zorg er toch voor dat je geen honger krijgt ‘snachts. Als je ’s ┬á avonds lat nog iets┬áwil eten eet dan ietsprote├»nerijk. Dit brengt je ┬á suikerspiegel omlaag. Vemijdt koolhydraten! Dus┬ánoten met fruit of een slaatje met kikkererwten zijn ideaal.
  7. Te veel lawaai van je buren? Oordopjes zijn de max!
  8. Drink kruidenthee. Zeker kamille en munt zijn rustgevend. Vermijd theïne en cafeïne.
  9. De laatste beste tip: Pas omgekeerde psychologie toe! Denk: ‘Ik mag zeker niet slapen.’ Bij de gedachte bij het woord slapen, denk je zeker enkel aan slapen zonder dat je het merkt. ­čÖéPS: Wat ook nog helpt, is een echt slaapritueeltje te maken, bij jouw handelingen merkt je lichaam dat het bedtijd is .. Klinkt misschien raar, maar werkt echt!Lig je toch wakker? Ga even
    naar het toilet en drink een slokje. Misschien gaat het dan beter

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *